Diverse

Når virksomhederne fejrer fødselsdag, men du får gaverne

By september 4, 2018 No Comments

 Almindelige mennesker med et CPR-nummer har fødselsdag én gang om året. Det er sikkert som amen i kirken. Til gengæld lader det til, at mange virksomheder og forretninger har forbløffende mange fødselsdage – gerne fejret over rigtig lang tid.

Men hvad gør det, når de bruger fødselsdagene til at dele gaver og gode tilbud ud til kunderne?

I mange år grinte man (kærligt vel og mærke) af supermarkederne, for de virkede til at have væsentligt flere fødselsdage end kunderne selv. Men faktisk har netop butikskæderne også lov til og måske god grund til at fejre sig selv flere gange årligt ifølge denne artikel.

Hvor fødselsdagen nærmest var en højtid for supermarkederne før årtusindskiftet, er også rejsebranchen kommet godt efter det efter begyndelsen af 00’erne med køtilbud både i butikkerne og online.

Specielt de senere år er endnu en branche så hoppet med på vognen med lange fødselsdagsfester: Spilbranchen. Nordicbet fejrede tidligere deres 15 års jubilæum med netop 15 dages fødselsdag og lige nu fejrer casinoet Mrgreen.dk fødselsdag i halvanden måned. Generelt er spilleselskaberne begyndt begynde at supplere dentklassiske velkomsttilbud som eksempelvis Leovegas.dk startbonus med længere kampagner – specielt ved særlige lejligheder.

Som forbruger og kunde er det dog svært for alvor at være utilfreds med de langstrakte fejringer og mange reklamer for tilbuddene. Ofte betyder det nemlig lange perioder med gode tilbud. Det kan være én liter Heinz-ketchup til 10 kroner, en præmiepulje med rejser og kontanter på flere millioner og lignende.