Erhverv

Gode råd til pakning af ordre for webshops

By juni 7, 2022 No Comments

For webshops er det ekstremt vigtigt at få sendt kundernes ordre sikkert afsted fra lageret, så varerne ikke er gået i stykker, når de kommer frem til kunden. Som webshop handler det dog også om at få pakket ordrerne hurtigt, så det er kosteffektivt at drive lageret. Bruges der for lang tid på at pakke hver ordre, kan det nemlig spise noget af dækningsbidraget pr. ordre, da lagermedarbejderen skal aflønnes. Her på siden får du nogle gode råd til pakningen af ordre i din webshop.

Pak ordrerne sikkert

Uanset hvilke produkter du sælger, er det vigtigt at dine produkter pakkes sikkert, så kunden ikke modtager et produkt, der er gået i stykker. For at pakke dine produkter sikkert ind, har du brug for passende emballage til de produkter, som du skal sende. Det er nemlig vigtigt, at der er noget beskyttelse omkring produkterne, så de ikke flyver rundt i forsendelsesæsken.

Til dette formål findes der mange forskellige løsninger. De mest populære er bobleplast, bølgepap og pakkechips. Hvad der giver mening for dig at bruge, kommer meget an på, hvilke produkter du sender. Sender du tøj, vil du som regel kunne klare dig med en forsendelsespose. Sender du mange “løse” produkter, vil pakkechips ofte være en god løsning, da det kan agere som fyld de tomme steder i pakken. Sender du et produkt, kan du eksempelvis vikle bobleplast rundt om produktet og beskytte det den vej igennem.

Der findes et utal af webshops i landet, hvor du finder alt til pakning. Det er altid en god idé at sammenligne priser, da der i længden kan være meget at spare på produkter til pakningen.

Effektivisér pakningen

Ud over at pakke ordrerne sikkert ind, er det også vigtigt at kunne pakke effektivt, så der ikke bruges for lang tid på pakningen. Her handler det selvfølgelig om at have varerne stående i et system, så de er hurtigere at finde og hurtige at plukke for medarbejderne, der skal pakke ordrerne.

Det skal også være let for medarbejderne at pakke varerne. Her er det en god idé med et professionelt pakkebord, hvor lagermedarbejderne har adgang til bobleplast, kasser, pakkefyld, labels og hvad der nu ellers bruges til pakningen. Det skal være let at kunne få fat i uden at medarbejderne skal gå rundt efter de forskellige materialer.  

De små gode overraskelser

Når kunden modtager din ordre, er det den sidste interaktion, de har med din webshop, inden de tager det købte produkt i brug. Derfor har du også her mulighed for at sætte et positivt punktum på hele brugeroplevelsen. Du kan for eksempel lægge en vareprøve i kassen, lidt sødt til ganen eller lignende for at glæde kunden. En personlig hilsen eller en rabatkode er andre bud på relevante ting, du kan smide i pakken.